×
  • remind me tomorrow
  • remind me next week
  • never remind me
Subscribe to the ANN Newsletter • Wake up every Sunday to a curated list of ANN's most interesting posts of the week. read more

News
Phoenix Gramedia Licenses My Happy Marriage Light Novels

posted on by Rafael Antonio Pineda
1st volume out on September 25

myhappymarriage.png
Image via Gramedia
Phoenix Gramedia, the new publishing joint venture between Kadokawa and Gramedia, announced on Thursday that it has licensed writer Akumi Agitogi's My Happy Marriage (Watashi no Shiawase na Kekkon) light novel series, and will release the first volume in Indonesia on September 25. Phoenix Gramedia describes the novels:
Meski lahir dari keluarga terpandang, Miyo Saimori harus tumbuh dengan ditindas oleh ibu dan adik tirinya. Pada suatu ketika, Miyo mendapat kabar bahwa ia akan dinikahkan dengan putra dari keluarga Kudou, yang memiliki reputasi sebagai seorang prajurit muda kejam dan bengis. Reputasinya pun kian buruk dengan banyaknya calon tunangan yang melarikan diri darinya.

Saat Miyo mengetuk pintu kediaman keluarga Kudou dan bersiap untuk menerima takdirnya, seorang pria tampan berkulit putih pucat muncul di hadapannya. Ia adalah Kiyoka Kudou, pria yang akan dinikahkan dengannya. Miyo sangat terpukul dengan ucapan Kiyoka saat pertama kali mereka bertemu.

Meski begitu, Miyo harus bersabar karena ia tidak bisa kembali ke rumah orangtuanya. Miyo tetap tinggal di kediaman keluarga Kudou dan memasak untuk sang calon suami hingga akhirnya, lambat laun mereka pun mulai bisa memahami satu sama lain. Ini adalah kisah tentang bagaimana seorang gadis menemukan cinta dan kebahagiaan.

Agitogi and Tsukioka launched the novel series in January 2019. Rito Kohsaka's manga adaptation debuted on Square Enix's Gangan Online website in December 2018.

A live-action film adaptation of the novels opened in Japan in March 2023.

The light novels also inspired a television anime adaptation that premiered in July 2023. The anime will have a second season.

Source: Phoenix Gramedia's Facebook page



Disclosure: Kadokawa World Entertainment (KWE), a wholly owned subsidiary of Kadokawa Corporation, is the majority owner of Anime News Network, LLC. One or more of the companies mentioned in this article are part of the Kadokawa Group of Companies.

discuss this in the forum |
bookmark/share with: short url

News homepage / archives